Over deze site

Op deze site vind je video’s over de levens van oorlogsslachtoffers. De site is speciaal ontwikkeld als educatieve basis voor de online serie Lang zouden ze leven, een initiatief van de Oorlogsgravenstichting in het kader van hun 75-jarig bestaan. Herdenken is in de visie van de Oorlogsgravenstichting meer dan met verdriet achteromkijken. Het is een manier om verder met elkaar in gesprek te gaan. Achter elk oorlogsgraf schuilt namelijk een persoonlijk verhaal. Het verhaal van iemand die wordt gemist. In de serie Lang zouden ze leven wordt een jaar lang stilgestaan bij de levens van oorlogsslachtoffers op hun geboortedag. Op de site wordt een selectie van de video’s getoond, steeds aangevuld met een verwerkingsopdracht.